Добре дошли в сайта за здравословни продукти и информация
Селенът – защитникът на клетките в тялото
Селенът – защитникът на клетките в тялото
Някога селенът се използвал от конвенционалната медицина като средство срещу пърхот. Оттогава изследванията за ползата от този минерал са изминали дълъг път.
Днес медицинските изследвания са доказали, че когато се използва заедно с витамин С, витамин Е и бета-каротен селенът блокира химичните реакции, създаващи свободни радикали в тялото. Свободните радикали са постпродукти на кислородния метаболизъм, които могат да увредят ДНК и да причинят дегенеративни изменения в клетките, които да доведат до болести на сърцето или рак.
Селенът подпомага спирането на репродукцията на увредените ДНК, т.е. той спомага за спиране на развитието на тумори. Вече е известно, че селенът е ефективно средство в борбата със следните видове рак – на гърдата, езофагеален, на стомаха, на простатата, на черния дроб и на пикочния мехур.
При продължителен дефицит на селен, може да се развие Кешанова болест на сърцето – наречена така по името на китайска провинция с бедни на селен почви, където то било масово разпространено. Това е конгестивна кардиомиопатия, която е причина за дегенерация на миокарда и оттам за висок риск от смърт. Ето защо редовният прием на селенови препарати предпазва от сърдечносъдови заболявания, стенокардия и сърдечни пристъпи. Селенът възпрепятства и слепването на тромбоцитите в кръвния поток и предпазва от образуването на тромби в местата с увреждания на съдовете на сърцето и мозъка.
Селенът помага да се регулира и функцията на щитовидната жлеза и играе важна роля за имунната система.
Липсата на селен може да доведе и до проблеми със ставите особено колената. Изследване на Университета в Северна Каролина, САЩ е установило, че при хората приемащи редовно селенови добавки, рискът от остеоартрит на коленните стави намалява с 15-20%.
Симтомите при тежък селенов дефицит могат да бъдат: слабост или болка в мускулите, загуба на цвета на косата и кожата и побеляване на основата на ноктите. От друга страна прилошаване, повръщане, косопад, увреждане на кожата и ноктите, поражения на черния дроб, стомашно-чревния тракт, анемия, гадене, косопад - могат да бъдат симптоми на селенова интоксикация.
Макар да е едно от най-ефективните и естествени оръжия срещу описаните по-горе видове рак и другите симптоми, селенът е вещество, което не си доставяме в нужните количества. Не са много хората, които получават препоръчителната доза от 200 микрограма на ден. Допустима горна граница за дневен прием на селен за възрастни, определена от Националната академия на науките на САЩ, е 400 микрограма на ден. Според изследване на Life Extension Foundation например повечето американци получават от 60 до 100 микрограма селен на ден от храната си. Това означава, че е добре останалото количество да се набавя под формата на хранителни добавки.
Препоръчителна дневна доза ABO-Селен е една капсула на ден, като тя ви доставя 50 µg от ценния минерал.
Алое Вера - природно чудо за сила и дълголетие
Соевият изофлавон – натурална защита за жените в менопауза
Изофлавоните са биологично активни съединения, които присъстват в храните от растителен произход. Те спадат към групата на растителните естрогени (фитоестрогени) и имат действие подобно на естествените женски полови хормони (естрогените), но не са стероиди.
Натурална комбинация за здрав и спокоен сън
При безсънни нощи или разстройство на съня е много важно да разберем, че здравият и спокоен сън е изключително важен за здравето ни...
Селенът – защитникът на клетките в тялото
Днес медицинските изследвания са доказали, че когато се използва заедно с витамин С, витамин Е и бета-каротен селенът блокира химичните реакции, създаващи свободни радикали в тялото.
Свободните радикали са постпродукти на кислородния метаболизъм, които могат да увредят ДНК и да причинят дегенеративни изменения в клетките, които да доведат до болести на сърцето или рак.
Магнезият – малко познат, но изключително полезен минерал!
Магнезият е изключително нужен за човека минерал, защото участва в около 300 биохимични реакции в телата ни.
Той помага за поддържане в нормално състояние на функцията на мускулите и нервите; за нормален сърдечен ритъм; поддържа здрава имунната система и здрави костите; регулира нивото на кръвната захар; подпомага нормалното кръвно налягане; участва в енергийния метаболизъм и синтеза на протеини в тялото. Магнезият играе важна роля и при превенцията и борбата срещу симптоми като високо кръвно налягане, сърдечносъдови заболявания и диабет.
Много здраве само в една таблетка
Витамините са изключително важни за толкова много функции на тялото, че са абсолютно задължителни за поддържане на добро здраве и кондиция.
Често в този прекалено забързан свят нямаме време и възможност да се храним с полезна храна... eто защо, най-добрата ни застраховка е, да приемаме допълнително оптимална комбинация от абсолютно всички познати и нужни на човешкия организъм витамини, минерали и микроелементи. На съвременен език, това постижение на науката и модерната фармация се нарича мултивитамини...
Хранителни дефицити и техните симптоми
Кoгато имате определени симтоми и заболявания, това означава, че в организма ви има остър дефицит на определен елемент.
В таблицата отдолу можете видите данни, колко процента от всяко посочено вещество си набавяте чрез ежедневното хране. Това, което не набявате чрез диетата си, може да приемате допълнително под формата на хранителна добавка...
Охлаждащите лепенки KOOL Patch - облекчение за всички
Този сравнително нов за България продукт ви помага да намалите температурата на детето си, както и по-лесно да понесете неразположението при много други симптоми...
Омега 3 мастните киселини - храната чудо на 21 век
Омега 3 мастните киселини привличат вниманието на учените в началото на 80-те години на миналия век, при проучвания на ескимосите инуити, които имали много ниско ниво на сърдечни заболявания, заради начина им на хранене - основно с риба. Следващите десетилетия хранителните добавки с омега 3 мастни киселини ще се превърнат в едни от най-полезните и търсените..

